jthorangen.blogg.se

En glad och snäll värmlänsk tjej som älskar att vara nära sin familj och djur:) Har gått på restaurang skolan i Åmotfors och hoppas en dag att äga en liten gård med massa djur:)

Oct. 27, 2012

Kategori:

idag var det första dagen på lovet:) men jag orka inte ligga länge i sängen;) så jag blev med på efterjakten som var med hund:) jag följde med pappa och satt på pass denna gång:) det var faktiskt roligt första passet för då fick Adidas upp på mindre än 5 min:) men han släppte det ganska fort tyvärr:/ efter ca 1-1.5 timme på pass så gick vi tillbaka till slaktboden för att värma oss:) tack och lov för det för mina tår hade gått av om jag hade försökt att röra dom;) det blir rätt kallt på pass:) efter att vi har värmt oss och ätit lite så är det dags för nästa pass sitning:) men jag ville värma mig så jag stanna vid brasan med jaktradion:) det gick inte länge nu heller innan han fick upp älg och det blev ståndskall:) efter kanske en halvtimme så hör jag på radion att pappa ska förflytta sig:) så jag springer upp till bilen för att bli med:) när vi stannar och har gått dit vi skulle stå hör vi hur fint Adidas jobbar och har ståndskall:) men efter ett tag så flyttar det sig en bit så vi flyttar oss också en bit och bara lyssnar:) väldigt fint arbete gör jämthunden:) men pappa måste åka tillbaka dit han stog från början för att vi skulle få in Adidas:) men han var envis och ville inte släppa:) pappa kom tillbaka och vi åkte till vår jaktgräns:) vi hade 150 m från oss och efter 5 min så kom en kviga med Adidas efter sig:) hon stanna för 10 sek tvärvände och skena iväg med hunden efter sig:/ det var roligt att man fick se älg men mindre roligt att att Adidas vände med älgen:/ när hundföraren sa att de hade gått över åkte pappa och jag uppåt och leta vart de hade gått över:) hundföraren berätta att han va ca 100 m från oss:) ca 50 m från oss på vägen kom Adidas ut helt utsliten:) väldigt imponerad av hans arbete:) tyvärr fick vi aldrig skjuta för Adidas:( men man får hoppas på att det kommer fler chanser:) efter en hel dag i skogen var det skönt att komma hem och ta en varm dusch och få slappna av lite:) imorgon ska jag jobba till 16.00 sen har vi kals för mamma och pappa:) här kommer några bilder från dagen:) XOXO

första passet


pappa står och lyssnar på Adidas:)


vackra Adidas som gjorde ett jäkla bra arbete:)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: