jthorangen.blogg.se

En glad och snäll värmlänsk tjej som älskar att vara nära sin familj och djur:) Har gått på restaurang skolan i Åmotfors och hoppas en dag att äga en liten gård med massa djur:)

Snart älgjakt:)

Kategori: Allmänt

En sak som ni kanske inte vet är att jag gillar jakt:) så jag väntar som bara den på älgjakten som börjar på måndag morron:) känslan bara att sitta vid brasan och vänta på att vi ska gå ut på drev är spännande:) Jag har gått med som "läring" i 2 år:) jag får gå själv om det är det men jag blir lite nervös för det:) sen får jag vara med och sitta på pass och kolla om någon känner sig manad att ha med någon:) Vårt jaktlag är inte det största direkt vanligtvis är vi 18 skytter och 30 drevmän:) Det är väldigt roligt med vårt jaktlag för vi är så blandat med män, kvinnor och barn:) Medans alla är på drev och skyttelinje passar alla barn värmen med en jaktradio och lyssnar på vad som händer:) jag kommer ihåg när jag gjorde det:) så fort vi hörde att vi hade fått älg så fråga jag om vi fick åka med och hämta älgen:) men nu så får jag visa musklerna och va med och dra fram älgen:) om 5 dagar är det upp till bevis igen:) ååå vad jag längtar:D Bjuder på några bilder från fjolårets älgjakt:) XOXO
 
jag och Rebecca håller ett varsint ben på en kalv som Robin sköt
 
Min farmor är alltid med och kollar fast hon är 95 år :)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: